2 weken vakantie! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Renske Brouwer - WaarBenJij.nu 2 weken vakantie! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Renske Brouwer - WaarBenJij.nu

2 weken vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Renske

22 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Het wordt tijd om weer eens een blog te schrijven! Ik ben weer helemaal met mijn hoofd bij stage, iets wat erg wennen is na twee weken vakantie. Het waren 2 topweken!

Op vrijdag reden Rudy en ik, ik vol zenuwen, naar het vliegveld om Jorn op te halen. Ik wist niet dat het zo irritant spannend was om op iemand te moeten wachten, die uit de poortjes verschijnt. “oo volgens mij is dat hem!!” oo nee niet. “staan we wel bij de goede hal dan?” Jaaahaaa Renske, wacht nou maar af. Elkaar na drie maanden weer kunnen zien is geweldig. De volgende dag hebben we de vriend van Rudy en zijn moeder opgehaald, en de kudde was daarmee compleet. In het weekend hebben Rudy en ik de communities laten zien aan hun waar we werkzaam zijn. Iets wat erg interessant is en je niet zo snel ziet als toerist, maar wel ziet omdat wij nu mensen kennen daar die ons wel willen rondleiden. Erg speciaal dat Jorn, Robbert en Anneke naar Zuid-Afrika komen en een kijkje nemen in de dingen die jij beleefd en dingen zien waar je al meer dan 3 maanden deel van uitmaakt.

En toen was het maandagochtend, backpack ingepakt en de twee weken vakantie konden beginnen! De eerste week zijn we met z’n allen (Niek, Rudy, Robbert, Anneke, Jorn en ik) naar het Krugerpark geweest. Ik had niet verwacht dat je al zo snel dieren kon treffen. De eerste olifant die we zagen was zo indrukwekkend, ontzettend groot en we hingen natuurlijk allemaal uit de ramen en zaten zowat op het dak. Totdat er ineens een foto van ons werd gemaakt, en er 5 minuten later een “Ranger” aankwam die ons dwingend vertelde dat we in de auto moesten blijven zitten en er met geen enkel lichaamsdeel uitmochten. Excuse me! Deze regel hebben we een paar uur later toch met toestemming verbroken, omdat de band van één van onze auto’s lek was en Robbert die moest verwisselen omdat de Rangers hier nogal moeite mee hadden. Verder hebben we ons een paar dagen daar erg vermaakt, je kan eigenlijk alleen weten hoe gaaf het is als je zelf het Krugerpark hebt gezien. Het is erg onwerkelijk om ineens prachtige wilde dieren te spotten. We hebben olifanten, giraffen, neushoors, nijlpaarden, krokodillen, buffels en een leeuw gespot, en nog veel meer andere dieren die ik nu vergeet op te noemen. Oja apen, die lopen hier niet alleen in het krugerpark rond maar op vele andere plekken in het wild. Het blijft altijd leuk ze weer ineens te zien!

Aan het einde van onze week samen hebben we nog een paar prachtige watervallen gezien, op de God’s windows route. Ook heb je hier op bergen prachtig uitzicht op de bergachtige omgeving. Na het zien hiervan zijn Jorn en ik met z’n tweeën verder gereisd richting zee. Voor het eerst samen op vakantie. We reisden door Swaziland, we dachten dat hier veel te beleven was maar dat viel helaas tegen! Toen we aankwamen in st. Lucia, een plaatsje aan de zee hadden we het gevoel van echt vakantie. Een gezellig dorpje en wanneer je de helderblauwe zee ziet, zwemt in de golven en bijbruint op het strand heb je natuurlijk niets meer te klagen! Hier zijn we een paar dagen gebleven en we hebben ook gekayakt, tussen de krokodillen die in dit meer in het wild leven! We hebben er een aantal gezien en zelfs een op 3 meter afstand.

Na deze dagen zijn we doorgereden naar boven, Sodwana Bay, waar we het plan hadden om te gaan duiken! In de ochtend kregen we een les in het zwembad, en het laatste uur gingen we in de oceaan duiken. Helaas deden mijn oren al pijn onder water in het zwembad, wat maar drie meter diep is. In de oceaan ga je 12 meter diep en als het nu al pijn deed, was de kans groot dat ik daar blijvende schade aan over zou houden zei Mevrouw de Duikinstructrice. Toen heb ik maar voor snorkelen gekozen, Jorn ging duiken. Met een speedboot gingen we een kilometer van de kust af, en daar gingen we het water in. Ik had er eigenlijk niet heel veel van verwacht, maar ik kon de bodem perfect zien! Het was fantastisch. Je ziet allemaal koraal, verschillende soorten vissen, net een aquarium waar je in zwemt. Uiteindelijk geen spijt dat ik toch gesnorkeld heb in plaats van gedoken.

Hierna hebben we wat plaatsjes in de omgeving bekeken, maar toch weer besloten naar st. Lucia te gaan. We zijn hier naar een natuurpark geweest, waar het strand bestond uit alleen maar rotsen en grote keien. Erg mooi, behalve de krabben dan die overal opdoken. Ik vond dat nog enger dan alle olifanten en krokodillen die we gezien hebben. Brrrr..

Tot zover weer mijn reisverslag!

  • 22 Mei 2015 - 13:25

    Aniek:

    He Renske!

    Wat een geluk, kwam Robbert zijn hobby toch nog goed van pas ;)
    klinkt als een hele fijne en geslaagde eerste vakantie samen!
    ga nog maar even lekker genieten van de laatste weken!
    groetjes aan ET!

    Liefs

    Aniek

  • 22 Mei 2015 - 16:25

    Erena:

    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Nog even stage en dan nog met Rudy rondtrekken. Heel veel plezier nog. Groetjes erena

  • 22 Mei 2015 - 17:12

    Kiki:

    Zo leuk om te lezen! Echt genieten daar denk ik, super tof!! Haha rudy vond die apen zeker ook heel leuk? :p nog even een paar weekjes doorzetten met stage en dan lekker 4 weekjes genieten samen! Ik kan niet wachten jullie weer te zien! Tot snel lieverds xx

  • 22 Mei 2015 - 18:22

    Jos En Irma:

    Lieve Renske,

    Weer een mooi verslag toegevoegd van een fijne vakantie.
    Nog enkele weken stage en dan samen met Rudy genieten van het mooie Zuid-Afrika. Wat een heerlijk vooruitzicht!!

    Over 7 weken zien wij elkaar, daar kijken we heel erg naar uit!

    Liefs van je ouders xx

  • 22 Mei 2015 - 21:55

    Marian:

    Lief petenichtje
    Van zo'n eerste vakantie samen kunnen de meeste mensen alleen maar dromen, geweldig!!
    Wat 'n heerlijk verslag en geweldige foto's.
    En of het nou stage of vakantie is, het klinkt allemaal als heel erg genieten.
    Veel plezier nog en liefs Xxx

  • 22 Mei 2015 - 21:57

    Marian:

    Nog bedankt voor je kaart

  • 25 Mei 2015 - 21:39

    Gé & Marian:

    Hallo Renske,

    Wat een mooi verslag en wat een geweldige ervaring. Om jaloers op te worden.
    Geniet er nog maar lekker van!

    Groetjes uit Lettele

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Mijn eerste reis

Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2015

2 weken vakantie!

10 April 2015

Normaal maar nog steeds verrassend

01 Maart 2015

Zuid-Afrika 2

11 Februari 2015

De eerste week
Renske

Stage Zuid-Afrika

Actief sinds 11 Feb. 2015
Verslag gelezen: 1067
Totaal aantal bezoekers 4823

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: